h1

House of Metal Festival

March 8, 2010

Först vill jag börja med att gratta  min lilla metalslyna, som fyller 12 igen idag. Hon är även känd som Linda alt. Snigel.

Snabb genomgång av house of metal, hypocrisy var okej lite långrandigt, tror att man blev less lite väl fort eftersom ljudet i de första låtarna var riktigt kasst..

Bemoth ägde allt man är lite rädd för dem, riktigt mäktiga på scen. Ser dom gärna igen, imponerad av scenarbetet.

Dead by april var dead by april, jag var nöjd men dom tillhör ju som inte den genren, vilket dom sa själva…

August burns read, spelade i studion, det var fullt man kom fan inte in och dom hade as kasst ljud..

Lamb of god var väll bra, jävla massa folk, men efter en halvtimme lät det mest likadant, fortfarande grymt imponerad över att man kan skrika som en gris samtidigt som man “sjunger”..

Job for a cowboy var helt okej, men lite sämre ljud nere i studion tyvärr.

Persuader var nog det mest underliga jag sett på scen. Bra musik, powermetal osv, ljudet var bra. Men så som dom rörde sig på scen och headbangade i otakt.. i otakt med musiken och med varandra. Blev otroligt imponerad över att deras scenarbete var så dåligt att det blev roligt. Men vi blundade och lyssnade för det lät bra. Men då kom en vakt och slappa mig på armen och sa att man inte fick sova.. >.< fick lust att slappa henne tillbaka och säga “har du sett hur dom ser ut på scen?”..

Varje band på stora scen fick spela 2-3låtar med värdelöst ljud innan det blev “okej”, hade det varit min spelning och mitt band hade jag varit skitless. När man väl får spela vill man ju att det ska vara nära inpå perfekt.  >.<

Fast iofs, studion hade sämre utrymme, ljud.. allt.. Men verkade inte som att det fanns bättre grejor att tillgå just där, Idun hade alla saker man kan önska, det var bara kasst att inget ljud var checkat innan spelning och att ljustekniken användes dåligt. Riktigt imponerande stjärna hade dom byggt som dom använde helt värdelöst, dessutom var det riktigt svårt för fotograferna att få bra bilder på Lamb of god måste det ha varit omöjligt eftersom det var konstant strob eller spotlights riktade mot publiken som bländade som fan. Ljuset gick inte heller taktmessigt med musiken, tror inte killen som hade bordet hade hört en endaste låt, han bara random freestylade, dåligt dessutom.

Hur som helst, det var helkul,  jättetrevligt och faktiskt bra musik trots alla saker man kan ta upp.

Lägger till lite videos så fort jag fått upp mina och hittat lite från de andra. Hade lite ont om batteri på lördagen så blev inge filmande. Synd att ljud och ljustekniken ibland var riktigt jävla värdelös.

One comment

  1. önskar jag hade varit där…



Leave a Reply

